komunikat prasowy

Potężny transport wielkogabarytowy z RAFAKO 16 września 2014

Ogromne samochody ze specjalnymi przyczepami, eskorta policji oraz pilotów w taki sposób standardowo odbywa się transport wielkogabarytowych elementów, które produkuje RAFAKO. Transport wyjeżdża nocą, wówczas natężenie ruchu na drogach jest mniejsze. 29 sierpnia z RAFAKO do rafinerii w Estonii wyjechały dwa elementy kotła odzyskowego ważące blisko 140 ton. Była to jedna z największych przesyłek, która wyjechała z raciborskiego zakładu.

Ogromne samochody ze specjalnymi przyczepami, eskorta policji oraz pilotów w taki sposób standardowo odbywa się transport wielkogabarytowych elementów, które produkuje RAFAKO. Transport wyjeżdża nocą, wówczas natężenie ruchu na drogach jest mniejsze. 29 sierpnia z RAFAKO do rafinerii w Estonii wyjechały dwa elementy kotła odzyskowego ważące blisko 140 ton. Była to jedna z największych przesyłek, która wyjechała z raciborskiego zakładu.


Trzy tygodnie trwała podróż wielkogabarytowych elementów, które RAFAKO wyprodukowało na zamówienie Alstomu. 29 sierpnia, kilka minut po godzinie 22.00, z raciborskiego zakładu wyjechały dwa ważące blisko 140 ton elementy kotła odzyskowego. Punktem docelowym była rafineria w Estonii. Przeprawa była ciężka. Już po przejechaniu kilkudziesięciu metrów natrafiono na pierwszą przeszkodę – przewody trakcyjne nad przejazdem kolejowym, znajdującym się nieopodal wyjazdu z terenu zakładu. Konieczne okazało się wyłączenie zasilania i podniesienie przewodów trakcyjnych na czas przejazdu transportu. Następnie ładunek z Raciborza trafił do Opola, skąd barką został spławiony do Szczecina a stamtąd do Lubeki. Dopiero w niemieckim porcie został załadowany na statek do Estonii.


To jeden z wielu potężnych transportów, jakie wyjeżdżają z raciborskiego zakładu kilkanaście razy w roku. Za każdym razem jest to ogromne wyzwanie logistyczne, do którego przygotowania trwają miesiącami. Specyfika takiego transportu polega na tym, że każdy przewóz determinują inne wymiary,  tonaż oraz trasa przewozu.
Przewóz ponadnormatywny może odbywać się tylko nocą, gdy natężenie ruchu jest zdecydowanie mniejsze niż w dzień oraz po wyznaczonej trasie i ze specjalną eskortą, tzw. pilotem, czyli wyraźnie oznakowanym pojazdem, który informuje innych użytkowników ruchu o nietypowej sytuacji na drodze.

 

 

 

« WSTECZ